EL POBLE

Celrà és un poble de la comarca del Gironès situat prop de les muntanyes de les Gavarres i a 10  km de Girona, que és la capital. Hi passa el riu Ter i a la seva llera s’hi troben arbredes i vivers. També hi ha horts,  camps i algunes vinyes.

Als afores hi ha un gran polígon industrial amb moltes fàbriques. En aquests moments hi ha 4.638 habitants (dades del gener del 2.010) la gent, sobretot, treballa a les fàbriques del polígon, alguns en vivers i d’altres en el camp. El poble creix i per això s’estan construint noves cases i pisos.

Tenim llar dues llars d’infants (Trapelles i Els Gínjols),  dues escoles (L’Aulet i Les Falgueres),  un institut i una biblioteca.

A l’estiu es pot anar a la piscina que està al costat de l’Ajuntament. També disposem de camp de futbol i una pista coberta per jugar a bàsquet, fer-hi patinatge i jugar a tenis… L’església, que té un campanar molt alt, es diu església de Sant Feliu. Els petits poden anar a jugar als parcs i la gent pot anar al Casal d’avis.

Els edificis emblemàtics del poble són: l’Ateneu, on s’hi fa teatre, xerrades,  cinema, titelles…;  i l’antiga fabrica, edifici modernista on hi ha les instal·lacions de l’ajuntament i la biblioteca.També tenim una escola de dansa.

Estem molt ben comunicats ja que a més de la carretera nacional també hi passa el tren. La gent del poble va molt sovint a Girona a comprar, al cinema, a concerts o a passejar a més del que et toca anar-hi a treballar. El poble té un nucli antic molt bonic on per Nadal s’hi fa el pessebre Vivent.

EL  NOSTRE POBLE VIST PELS NENS I NENES DE 3r
Celrà és un poble de plana.
L’església és el  centre  històric, és feta de pedra, té finestres molt petites i un campanar molt alt i un parallamps a sobre. Hi ha moltes cases fetes de pedres i amb moltes finestres. Al costat hi ha la plaça de Catalunya. Hi ha muntanyes al fons i d’altres són al davant i n’hi ha de molt altes.
Aquest poble em fa sentir molt feliç i és molt tranquil. És  un  poble que et  dóna  alegria  quan  veus  les  plantes i els camps  a  la  tardor.